Kreativac u koloraciji, inovativan u šišanju i stylingu, s posebnim naglaskom na svečane i avangardne frizure. Posvećenost poslu, dijagnozi vlasišta i stanja kose, te temeljitim konzultacijama s klijentima.
Dugogodišnji kontinuiran rad na frizerskoj sceni, osluškivanje i praćenje svjetskih trendova najveće su odlike osnivača i vlasnika salona Sananda… Edukator dugi niz godina, strpljivo i nesebično prenosi znanje mnogim generacijama. Ljubav prema frizerstvu, stalno učenje, sudjelovanje u promoviranju frizerske struke, ulaganje u sebe i svoj tim svrstavaju ga u sam vrh frizerske scene regije.
Dvadesetpetogodišnje iskustvo u frizerskoj struci i kao edukator, školovan na raznim seminarima i predavanjima na akademijama u Amsterdamu (Keune akademija), Pragu, Beču i Budimpešti (Schwarzkopf) Londonu i Parizu (La Biosthetique).
Vlasnik dva frizerska salona u Omišu i Splitu. Ovaj frizerski kreativac godinama oduševljava svojim stilovima šišanja, bojanja i stiliziranja kose u želji da poboljša ili promjeni izgled osobe. Uživa u stvaranju novih oblika i tekstura, a kao prioritet ističe stvaranje glamura u kosi. Kad je u pitanje promjena boje kose, njegovi savjeti su vrlo cijenjeni i prihvaćani. Izrazito je prirodan i smiren kao ličnost, a svoje je znanje prenio na nebrojeno kolega na preko 300 odrađenih seminara.
„Moj najdraži alat moje su ruke“, kazao nam je u nekom od prijašnjih intervjua Joško Tafra, vlasnik frizerskih salona Sananda u Splitu i Omišu. Njegov odgovor otkriva istinsku ljubav i poštovanje prema frizerskom zanatu. Predsjednik je Komisije za majstorske ispite u Splitsko-dalmatinskoj županiji, već godinama pomaže pri razvoju frizerske struke i ponosan je ambasador za promicanje naukovanja u frizerskoj struci za Hrvatsku.
Njegovo je najveće dostignuće, kako sam kaže, njegova obitelj i snaga njihovih međusobnih odnosa, što zaista čini krunu njegovoj skoro 3 desetljeća dugoj frizerskoj karijeri. Pročitajte intervju s tim izvanrednim frizerom i inspirirajte se njegovim riječima, koje razotkrivaju suštinsko poznavanje svakodnevnih problema frizera u Hrvatskoj i znanje potrebno za njihovo rješavanje.
Znanje, usavršavanje, kreativnost i mašta dio su moga svakodnevnog izražavanja kroz frizure.
Usporedba frizerske scene nekad i danas: prije dvadeset pet do trideset godina moda i stil izrađivali su se temeljito, polagano i dugoročno; danas se sve ubrzalo nauštrb planiranja i kvalitete, pa su rezultat instantne frizure, pa i frizeri, instantne zvijezde bez pokrića (Instagram, Facebook i slični mediji). Zlatno pravilo, kojeg se držim od samih početaka u karijeri, moglo bi se definirati izrekom: Biti otvoren prema svemu, a ostati dosljedan sebi!
Teško je u jednoj rečenici odgovoriti na to pitanje. Kad bih to pokušao, rekao bih da je dobar šef onaj koji cijeni i poštuje svoje djelatnike i kolege, ali mu fali inovativnosti i liderskih sposobnosti. Izvrsnost po mom mišljenju nije osobina, već navika, uzor rada kojemu bi trebali svi težiti.
Dobra komunikacija u bilo kojem timu, pa tako i u mom, osjećaj je i podjednako pravo svih članova u timu u verbalnom i kreativnom izražavanju. Usto svaki član tima i svi zajedno moraju biti svjesni pojedinačnih i zajedničkih kvaliteta i mana, nadopunjavati se i tolerirati različitosti.
Izvrstan je frizer poduzetan, vrijedan, discipliniran, kreativan, inovativan, suzdržan i spreman na velika odricanja. Sve ostalo je prosjek.
Da bi krenuli u projekt proširenja poslovanja, trebali bi pronaći i izabrati dobar tim frizera, jer oni su osnova svega, te zatim izraditi dobru sistematizaciju i poslovni plan.
Zlatna pravila edukacije su: jasna, jednostavna, direktna i iskrena prezentacija i vjerovanje u to što se radi. Frizeri moraju biti svjesni svog nivoa znanja te po tome birati adekvatnu edukaciju. Najviše će zatim izvući slušajući i vježbom nakon edukacije, a danas frizeri premalo vježbaju. Dakle vježbom do savršenstva.
Inspiracija je svugdje oko nas, a ljepota je u oku promatrača. Sve što nas okružuje može biti inspiracija. Za Beograd sam koristio vunu kao građevni element, a životinjski svijet mora kao inspiraciju (meduza, morski volak, rak i jež).
Na moju žalost, nijedno od moje djece nema želju nastaviti mojim putem, ali ima druge talentirane djece u koju vrijedi ulagati.
Srednjoškolsko obrazovanje nije primjereno današnjem vremenu, te bi u njegove izmjene trebalo mnogo uložiti. Edukacija nakon srednje škole danas je dostupnija nego ikada, samo što je frizeri ne koriste koliko bi trebali. I trebamo svi biti svjesni toga da su edukacija i cjeloživotno usavršavanje osnova današnjega načina poslovanja.
Dobri frizeri uvijek su traženi i za njih nema nezaposlenosti. No prema podacima koje imamo trenutno je na Zavodu za zapošljavanje oko 4000 nezaposlenih frizera u Hrvatskoj, a u isto je vrijeme i velika potražnja za radnicima – brojni saloni traže frizere i ne mogu ih naći. Znači li to da je dio frizera na Zavodu trajno nezaposliv ili ne želi raditi u frizerstvu? Što je potrebno učiniti da bi se na tržištu pojavili kvalitetni frizerski kadrovi?
Nažalost, dio frizera nakon završenoga srednjoškolskog obrazovanja trajno je nezaposliv. Jedan dio njih i ne želi raditi taj posao, drugi dio pak nema mentalnih, fizičkih i motoričkih sposobnosti za obavljanje posla frizera. Velik je problem i to što su svi oni koji žele raditi taj posao nakon završenoga srednjoškolskog obrazovanja pred zakonom kvalificirani za samostalan rad s klijentima, a u stvarnosti su u kategoriji nekvalificiranih radnika. Za stvaranje kvalitetnog kadra potrebno je izvršiti jaču promociju strukovnih zanimanja te, u slučaju frizerske struke, procjenu sposobnosti i motivacije prije upisa učenika, ali i svakako i obavezno izmijeniti program obrazovanja te provesti kvalitetnije edukacije stručnoga nastavničkog osoblja, uz uvođenje sistema licenciranja i obnovu licenci stručnoga nastavničkog osoblja.
Jačanje komunikacije i suradnje stručnog osoblja škola i majstora frizera u interesu učenika dovela bi i do poboljšanja vještina, znanja učenika i njihove pripremljenosti za tržište rada.
To je samo pokazatelj trenutnog stanja društva.
Taj dio sustava dobro je posložen, samo što ga frizeri ne konzumiraju. Mali broj dolazi na sastanke u lokalne podružnice udruženja obrtnika, gdje bi mogli izložiti svoje prijedloge, inicijative i projekte, a zatim preko izabranih predstavnika nastupati i utjecati na županijskoj i državnoj razini u cilju poboljšanja uvjeta rada i povećanja uloge struke u društvu. Ne možemo očekivati da će se uvijek netko drugi pobrinuti za nas. Moramo birati i podržavati sposobne ljude, koji znaju i žele rješavati sadašnje izazove za frizere na svim razinama poslovanja. Ako sistematično rješavamo sve što u određenom trenu otežava frizersku struku, možemo napokon i započeti vizionarski razmišljati o budućnosti.
Četvrt ribnjak 5, Omiš
PON-PET: 8:00-20:00 sati
SUB: 8:00-14:00 sati
© 2024. Sananda/FelbarMedia
Kolačić | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |